سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]
 
جمعه 90 دی 30 , ساعت 9:50 صبح

از دیدگاه مقام معظم رهبری 

 ایمان کمتر در کلاس بدست می آید ، بیشتر در جلسات موعظه ، در برخورد خوب و بیشتر از همه در رفتار ما و در سوق دادن آنها به نماز ، عبادت ، ذکر ، تضرّع و توسّل بدست می آید  . 

کیفیت کار بسیج در مساجد و پایگاه‌های بسیج باید ارتقا داده شود تا در کشور انقلاب فرهنگی طبق ارزش‌های دینی و اسلامی ایجاد شود .
اجرای طرح صالحین مقابله با تهدیدات نرم دشمن است و بسیجیان باید بیشتر از گذشته در این طرح از خود مایه بگذارند. 

http://www.axgig.com/images/64513276599345844521.jpg

رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این باه می گویند : مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از بسیجیان، کادر سازی برای امام زمان (عج) است. حلقه‌های صالحین حلقه‌های یارگیری برای امام عصر (عج) است که در آن بسیجیان ضمن تقویت بنیان‌های معرفتی خود به عمق بخشی هرچه بیش‌تر انقلاب در داخل می‌پردازند. همه تمرکز بسیج روی طرح شجره طیبه صالحین است. 

شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه اندازی حلقه های تربیتی در مسجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشد، اما صالحین به معنای عام، به فعال سازی، رونق و احیای مساجد شیعه در آخر الزمان می اندیشد.
تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.
صالحین در واقع، بمنزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل های فرهنگی، دینی است. 

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/hbesharat/3.jpg

ارکان گروه تربیتی صالحین

مربی : فردی که به امورات تربیتی ، بصیرتی و معرفتی جهت رشد و تعالی اعضای گروه تسلط لازم داشته باشد.

2 – مسئول گروه : به فردی اطلاق می شود که مدیریت اجرایی گروه را به عهده دارد.

3 – اعضای گروه : تعداد محدود و معینی از افراد همسطح از لحاظ سنی ، تحصیلات و ...

تذکر :

1 – اولویت دارد که مربی و مسئول گروه یک نفر باشد.

2 – در یک مجموعه وجود یک مربی ضرورت دارد.

3 – چند گروه می تواند زیر نظر یک مربی فعالیت داشته باشد.


تشریح مختصر شجره طیبه صالحین

اجرا با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر شکل می گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات روز مبتلابه ، افراد را ارائه میدهد.

مباحث بصورت مباحثه طرفین پیش میرود و افراد هر سئوالی داشته باشند ، از استاد یا مربی می پرسند و پاسخ سئوالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می نمایند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع بندی می شود.

مهمترین رکن طرح ، ارتباط مربی و استاد با اعضای گروه بصورت یک حلقه متصل در فضای خارج از جلسه می باشد و در این صورت است که حلقه تربیتی مفهوم پیدا می کند.

بهترین حلقه تربیتی آن است که مربی در هر شرایطی بتواند با گروه به سهولت در ارتباط باشد و با آنها ارتباط معنوی و عاطفی داشته و کارهای تربیتی خود را دنبال کند.

پی نوشت :  عکس ها حلقه صالحین ابتدایی  پایگاه ماست .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ