سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 91 خرداد 28 , ساعت 3:1 عصر

فهمیدنِ این‌که حسابش از بقیه‌ی انبیاء جدا بود، کارِ سختی نیست. کافی‌ست قدری دل به آیه‌ها بدهی که بفهمی او چقدر برای خدا، خاص بود. خیلی خاص‌تر از یک رسول برای راسل‌ش.

شرایط سخت که می‌شد، خدا خودش دلداری‌اش می‌داد. برایش به روز و شب قسم می‌خورد که تنهایش نگذاشته و از او ناراحت نشده. و الضّحی، و اللّیلِ اِذا سجی، ما ودّعک ربّک و ما قلی. (ضحی/1-3) نازش را می‌خرید. عزیز بود برایِ خدا. به او می‌گفت آن‌قدر به تو عطا می‌کنیم که راضی بشوی؛ لسوف یُعطیک ربّک فترضی.(ضحی/5) از اخلاقش به وجد می‌آمد؛ اِنّک لعلی خلُقٍ عظیم. (قلم/4) به جانش قسم می‌خورد؛ لعمرک... (حجر/72) گاهی با رمزهایی با او حرف می‌زد. رمزهایی که هنوز هم فقط میانِ خدا و رسول مانده؛ الف، لام، میم. کاف. هاء، یا، عین، صاد. عین، سین، قاف... نگرانش می‌شد؛ لعلّک باخع نفسک اَلا یکونوا مؤمنین. (شعراء/3) غصه‌اش را می‌خورد؛ ما انزلنا علیکَ القرآن لتشقی. (طه/2) می‌گفت که هوایش را دارد؛ انّا کفیناکَ... (حجر/ 95) تعریفش را پیش مؤمنین می‌بُرد تا قدرش را بدانند؛ عزیزٌ علیه ما عنتُم حریصٌ علیکم. (توبه/ 128)

گاهی فکر می‌کنم همه‌ی این‌ها خیلی هم غریب نیست وقتی محمّد(ص)، فقط رسولِ خدا نبود، حبیبِ خدا بود. همه‌ی این نازکشیدن‌ها و نازخریدن‌ها فقط از محبّی برای حبیبش برمی‌آید.

این روزها باید جشن بگیریم برگزیدن مردی که عزیز کرده و انتخاب شده خدا بود .

از وبلاگ بهار نارنج


پنج شنبه 91 خرداد 18 , ساعت 11:0 صبح

 اعتکاف یعنی چه؟ الف: آرامش روحی       ع: عشق وعلاقه به علی ,به مولا ت:تولدی دوباره ی انسان   ک:کرامت نفس و بزرگی روح   الف:اصلاح واعتراف و خودسازی    ف:فرصتی تازه به خویشتن برای آسمانی شدن

اعتکاف، بندی از بندهای ریسمان الهی است که سبب زدوده شدن غبار روزمرگی از نفوس شده و توجه آدمی را در هیاهوی دنیای امروز، بیش از هر زمان دیگری به خود معطوف می‌دارد.

سنت پسندیده اعتکاف امسال نیز به مانند سال‌های گذشته در مسجد امام رضا علیه السلام روستا برگزار شد .

en9vysvqqw6ec1iy25q3.jpg

mw5upii9u51hr4nk45o.jpg

ej0i72ygxhy6ki4e8qsv.jpg


شنبه 91 خرداد 6 , ساعت 5:0 عصر

سالگرد حادثه ی بسیار مهم و ماندگار پیروزی در جبهه خرمشهر و بر گرداندن این شهر به پیکر خونین کشور به وسیله ی دلاوران مومن ارتش و سپاه و نیروهای جان بر کف بسیج را به همه ی رزمندگان و ایثارگران و خانواده های همه ی شهیدان و جانبازان تبریک عرض می کنم . . .

حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ پیروزهای انقلاب اسلامی به شمار می رود . سالیادش گرامی

به همین مناسبت با حلقه صالحین ابتداییمون (حلقه شهید حقی) رفتیم دیدار با خانواده شهید محمود رجبی


z75l6yin2oje7dlwt0a1.jpg
 زندگینامه شهید رو خوندیم و چنتا خاطره هم از زبون مادر شهید شنیدیم


oh3fjpzrqqz4xley6gfp.jpg

اینم بچه ها حلقمون ماشالله  یادتون نره

wo4wr8mxqtjx2ypgm3ie.jpg


سه شنبه 91 خرداد 2 , ساعت 2:0 عصر

یه کم از هفته زن گذشته اما بازم برا تجدید خاطره دیر نیست .

چنتا از عکس های فعالیت هامون تو هفته زن

 همایش پیاده روی رهروان کوثر

موقع شروع مراسم یه طوفانی شد که نگو گردخاک فراوون همراه با بارون پراکنده اما خدا رو شکر همونجور که یهویی شروع شد یهویی هم تموم شد .

h4mfpfki39qpuyfbhj2.jpg

                                                  bt6a6a6p4tv57hk4jx0n.jpg


x99k2av8xyrgu2jkr71r.jpg

   آخر مراسم هم همه باهم مزار شهدا رفتیم هم زیارت هم قرعه کشی 

                                                          lodb0xnry47s5n0ksls.jpg

تقدیم به همه شهدا صلوات یادتون نره

 اردوی زیارتی کاشمر

هم امامزاده سید مرتضی رفتیم هم امام زاده سید حمزه و هم آرامگاه سید مدرس

اینجا امام زاده سید حمزه اس

pelmo2v475dxxo8np6l8.jpg

بازم زیارت شهدا / خدا همیشه قسمتمون کنه

qd1ms17udbefx6jaele.jpg

فراخونی اعضا پایگاهم بود که عکساشو شاید بعدن گذاشتم

بچه های حلقه صالحینمونم یه تفریح بردیم که با برنامه های بعدی عکساشو می ذارم

یا علی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ