سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى به اندازه مصیبت فرود آید ، و آن که به هنگام مصیبت دست بر رانهایش زند ثوابش به دست نیاید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 90 بهمن 26 , ساعت 4:47 عصر

کتاب حجه بن الحسن امام مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف

پاسخ های کوتاه به 40 پرسش مهم جوانان دباره مهدویت نوشته : هادی قطبی

 

 2- چرا نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه در قرآن نیامده است ؟

پاسخ : همانطور که می دانید نام هیچکدام از ائمه اطهارعلیه السلام در قرآن نیامده است ؛ اما باید بدانیم قرآن دارای ظاهر و باطن است و معنای باطنی آنها از بیان امام معصوم علیه السلام معلوم می شود .

آیات بسیاری از قرآن کریم درباره حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و حکومت اوست و علامه مجلسی در این باره شصت آیه قرآن را با تفسیر روایی آورده است *. که مهمترین آنها درباره مهدویت و حکومت جهانی امام مهدیعجل الله تعالی فرجه چهار آیه زیر است :

1.     آیه 105 سوره انبیا : [وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ] ما بعد از آنکه در تورات نوشته بودیم ، در زبور نوشتیم که بندگان صالح و شایسته ما وارث زمین می شوند .

2.     آیه 55 سوره نور : [وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى? لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا] خدا به کسانی از شما که ایمان آورده اند و عمل شایسته انجام داده اند وعده داد که آنان را خلیفه زمین گرداند . چنان که گذشتگان را خلیفه گردانیده بود و دینی را که بر ایشان پسندیده است استوار و نیرومند گرداند و ترسشان را به ایمنی تبدیل کند تا مرا عبادت کنند و چیزی را شریک قرار ندهند .

3.     آیه 5 سوره قصص : [وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ ] ما اراده کرده ایم که بر ضعفای زمین منت نهاده ، پیشوا و وارث زمینشان گردانیم .

4.     آیه 9 سوره صف : [هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى? وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ] او خدایی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر تمام ادیان غالب گرداند اگر چه مشرکین آن را ناخوش بدارند .

آری ؛ دنیا روزی را در پیش دارد که قدرت و اداره زمین به دست مؤمنان و مردان شایسته می افتد و دین اسلام بر تمام دین ها غالب می شود و یکتاپرستی جایگزین شرک می گردد . آن زمان همان عصر مهدی موعودعجل الله تعالی فرجه است .

 

* مهدی موعود / علامه مجلسی/ قم / مسجد مقدس جمکران/ 1386/ باب پنجم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ